Achter de schermen werkten we de afgelopen maanden hard gewerkt aan de BouwApp. Ook onze white-label apps kregen uiteraard deze updates. Vanaf maart 2019 bieden we meerdere updates via de App Store en Google Play aan. De eerste update is intussen al te downloaden. Hieronder leggen we uit welke aanpassingen er aan de apps zijn doorgevoerd.
Nieuwe functies van de eerste release
Zoals gebruikelijk, staan de wensen en verzoeken van onze klanten centraal. Daarom hebben we binnen deze release specifiek gekeken naar hoe beheerders van de BouwApp efficiënter kunnen samenwerken.
In de beheermodule hebben we een geheel nieuwe workflow toegevoegd voor verschillende gebruikersrollen. Daarnaast hebben beheerders vanaf nu veel meer flexibiliteit in het aanmaken van en communiceren met verschillende doelgroepen. Tenslotte hebben we zorgvuldig aandacht besteed aan een aantal bug fixes.
1. Workflow gebruikersrollen
Bij deze update is er allereerst een nieuwe mogelijkheid in de beheermodule toegevoegd. Zo kun je verschillende rollen aanmaken. Dit is handig wanneer meerdere personen betrokken zijn bij de communicatie van een project:
- Bedrijfsbeheerder: deze persoon heeft alle gebruikelijke rechten voor alle projecten die aan het bedrijf zijn gekoppeld. Ook kan hij/zij kan nu ook zelf Projectbeheerders en Viewers aanmaken.
- Projectbeheerder: deze persoon heeft ook alle gebruikelijke rechten, maar slechts voor één project.
- Viewer: deze persoon heeft alleen toegang om in het beheer mee te kijken zonder zelf aanpassingen te kunnen verrichten. Dit kan bijvoorbeeld interessant zijn voor bedrijven die een opdrachtgever mee willen laten kijken in de statistieken of de tevredenheidsmonitor.
2. Doelgroepen aanmaken
Een andere grote verandering binnen deze update is dat je zelf doelgroepen kunt aanmaken. Daarnaast kun je hen apart een bericht of een push notificatie versturen.
Zo kun je bijvoorbeeld een gebied opdelen in meerdere deelgebieden (A, B, C en D). Wanneer er een wegafsluiting is in gebied A, heb je de mogelijkheid om dit bericht alleen te versturen naar de omwonenden in gebied A. De andere omwonenden (B,C en D) ontvangen dan geen bericht.
Deze toepassing was een wens van meerdere klanten. Daarmee biedt de BouwApp nog meer toegevoegde waarde op het gebied van omgevingscommunicatie.
3. Bug fix: Push notificaties
Gedurende een lange tijd was er instabiliteit met het verzenden van push notificaties. Zo werd er soms geen push notificatie verzonden en op een ander moment twee. Deze bug was in eerste instantie lastig te reproduceren. Naar alle waarschijnlijkheid hebben we echter eindelijk de oorzaak gevonden. Daardoor is het probleem binnen deze release nu verholpen.
Indien zich na het installeren van de update alsnog problemen voordoen met push notificaties, dan horen we dat graag zo spoedig mogelijk.
4. Overige bug fixes
Verder zijn de volgende kleine bugs gefixt:
- PDF-bestanden: De opmaak ziet er weer goed uit en de bestanden zijn weer te delen.
- Conversatiemodule beheer: De navigatie was bij bepaalde schermresoluties niet zichtbaar.
- Aankondigingen in beheer: de sortering is aangepast, waardoor de meest recente aankondiging weer bovenaan staat.
- Statistieken: meerdere verbeteringen in de visualisatie van grafieken.
- Privacy verklaring: aanpassingen in de tekst.
Nieuwe functies van de tweede release
Naast deze eerste release, komt er in maart nog een tweede update met enkele nieuwe mogelijkheden. Hieronder alvast een voorproefje van wat je kunt verwachten.
1. Tekstopmaak in updates
Binnenkort is het mogelijk om binnen updates teksten op te maken. Dit biedt beheerders meer flexibiliteit om updates onder de aandacht te brengen van volgers. Zo kunnen woorden of zinnen cursief, onderstreept of vetgedrukt gemaakt worden. Ook kunnen er koppelingen naar hyperlinks gemaakt worden.
2. Facebook Advertenties: Conversies meten
Via Facebook advertenties is het mogelijk om De BouwApp en white-label apps onder de aandacht te brengen en te downloaden. Door jouw project of app te koppelen aan een Facebook campagne kun je meer volgers of downloads genereren.
Binnen de nieuwe release maken we het mogelijk om inzicht te krijgen in hoe effectief een campagne is. Dat wil zeggen: hoe de campagne converteert. Zo wordt het inzichtelijk hoeveel downloads er precies in de App Store of Google Play door jouw campagne(s) gerealiseerd worden.
Klanten die interesse hebben in een Facebook campagne kunnen dat door middel van ons contactformulier kenbaar maken.
3. Veranderingen in de beheermodule
In de beheermodule worden meerdere kleinere wijzigingen doorgevoerd. Daarbij staat gebruiksgemak voor klanten bovenaan. Bij statistieken, het sorteren van projecten en het exporteren en conversaties zijn meerdere elementen gewijzigd.