Wat zijn pushmeldingen?
Je bent waarschijnlijk wel bekend met pushmeldingen. Het zijn berichten van apps die als banners op je telefoon worden weergegeven. Ongeacht of de app geopend is of niet. Dit kunnen herinneringen zijn over afspraken, updates over de voortgang van een bestelling of een speciale aanbieding / promotie.
Voor app-eigenaren of -ontwikkelaars zijn de voordelen van het gebruik van pushmeldingen duidelijk. Je kunt ze direct versturen en bereiken je doelgroep rechtstreeks zonder tussenkomst van een spamfilter. Ook doorklikpercentages zijn over het algemeen veel hoger dan voor e-mail.
Er zijn echter ook valkuilen. Als gebruikers zich overspoeld voelen door berichten van een specifieke app, kunnen ze worden uitgeschakeld. Zelfs tot het punt dat de app wordt verwijderd. Veel apps maken misbruik van de functie en leunen er te zwaar op zonder echt van waarde te zijn voor de eindgebruiker.
Eindgebruikers van de BouwApp hebben zich aangemeld omdat ze realtime updates over de ontwikkeling van een bouw- of infraproject willen ontvangen. Niet voor aanbiedingen of promoties voor de halve prijs!
We hebben geconstateerd dat dit betekent dat ze het in hoge mate verwelkomen om de juiste soort informatie proactief via pushberichten te ontvangen. Onze gegevens bevestigen dit en geven aan dat 50% van de eindgebruikers BouwApp-pushberichten opent. En als je bedenkt dat veel meer gebruikers berichten zullen lezen zonder ze te openen, is het duidelijk dat het bereik enorm is. Dit alles zonder tijdrovende of kostenintensieve inspanningen van de betrokken omgevingsmanagers of communicatieprofessionals.
Pushmeldingen op de BouwApp
Waar bij de meeste andere apps voor omgevingscommunicatie deze functionaliteit ontbreekt, zijn pushmeldingen een standaard functie in de BouwApp.
Onze notificaties bieden standaard “deeplinking” aan, wat betekent dat de gebruiker bij het openen van de notificatie direct doorgestuurd wordt naar het juiste bericht. Zonder iets anders te hoeven zoeken of ergens extra op te klikken. De BouwApp stelt je ook in staat om notificaties te sturen naar vooraf ingestelde doelgroepen. Dit zijn beide functies die geen enkele andere app voor omgevingscommunicatie biedt. Veel van onze klanten vinden de mogelijkheid om berichten vooraf te plannen ook enorm prettig zodat men de communicatie ruim van tevoren kan voorbereiden. We zijn voortdurend bezig met innoveren en het uitbreiden van het scala aan diensten dat we aanbieden. Zo werken we momenteel bijvoorbeeld aan GPS-clouds waarmee je gebruikers binnen een bepaald gebied kunt bereiken.
Haal het beste uit pushmeldingen met de BouwApp
We werken nauw samen met al onze klanten om ervoor te zorgen dat omgevingsmanagers en communicatieprofessionals weten hoe ze het beste uit de BouwApp kunnen halen.
Als het op pushmeldingen aankomt, raden we aan om je volgers niet te overladen met updates. Daarom raden we aan deze niet vaker dan één keer per week te gebruiken. Zorg er daarnaast voor dat je de posts die je pusht zorgvuldig selecteert.
Pushberichten zijn van onschatbare waarde om buurtbewoners en andere belanghebbenden te informeren over de dagelijkse activiteiten tijdens een project die hen rechtstreeks kunnen raken. Van omleidingen en parkeerbeperkingen tot overmatig lawaai. Als je een grote groep bewoners met spoed op de hoogte moet brengen van een acuut of gevaarlijk probleem, is een pushmelding onmisbaar.
Voor het beste effect is het de moeite waard om na te denken over de inhoud van de melding. Op basis van onze statistieken weten we dat ongeveer de helft van de ontvangers het bericht opent. Iedereen ziet de banner echter op zijn of haar telefoon of tablet en krijgt de kans om deze te lezen. Zorg er dus voor dat die eerste woorden indruk maken en de essentie overbrengen van wat je wil zeggen.
Als je informatie hebt die ‘leuk om te weten’ is, maar niet essentieel, raden we aan om gewoon op de gebruikelijke manier in de tijdlijn te posten, zonder pushbericht. Overmatig gebruik van deze meldingen kan namelijk contraproductief zijn waarbij je het risico loopt dat volgers de functie uitschakelen. Dat zou zonde zijn, want de mogelijkheid om pushberichten te verzenden is één van de meest waardevolle tools in jouw communicatie-arsenaal.
Neem gerust contact met ons op voor meer tips en advies over het gebruik van pushmeldingen, of informatie over hoe de BouwApp jouw communicatie met belanghebbenden naar een hoger niveau kan brengen.