Voor de BouwApp is 2023 een bijzonder jaar. Dit jaar vieren we namelijk ons 10-jarig bestaan. Zoals ieder bedrijf hebben we in dit decennium ups en downs meegemaakt. Meer dan eens werd er zelfs getwijfeld om de stekker eruit te trekken. Daar tegenover staan vele hoogtepunten, die absoluut gevierd mogen worden.
Deze weken nemen we je mee in een aantal herinneringen die voor ons belangrijk zijn. Onlangs beschreven we het prille begin; het ontspruiten van het idee voor de BouwApp en de feestelijke lancering. In dit deel vertellen we over de totstandkoming van het team.
Hoe het begon…
Het begon allemaal met het drietal Mark, Paul en Martijn. Na enkele jaren besloot Martijn zich te focussen op zijn andere bedrijven en gingen Mark en Paul samen door. De BouwApp groeide niet snel en juist daarom was teamuitbreiding nodig: een marketeer om de groei te stimuleren en die werd over de grens gevonden.
Uitbreiden in Slowakije
Tijdens een borrel voor Nederlanders die in Slowakije wonen, maakte Paul kennis met marketeer Lucas Wijntjes. De twee konden (en kunnen) het goed met elkaar vinden, zowel privé als zakelijk. Allereerst werd Lucas voor wat losse klussen ingehuurd, maar al snel kreeg hij het vertrouwen en de verantwoordelijkheid voor de marketing van de BouwApp.
Ook speelt hij een belangrijke rol bij de internationale ambities van het bedrijf.
Scouten in de kelderklasse
Tegen 2020 raakte de groei van de BouwApp in een stroomversnelling. Mark besloot daarop te ‘scouten’ naar talent. Op dat moment voetbalde hij in een vriendenteam. Zijn ploeggenoot Guido Schreudering was op zoek naar een afstudeeropdracht voor zijn HBO studie. Zijn afstudeerstage werd een succes en hij bleef als zzp’er onderdeel van het team. Hij heeft het customer success programma opgezet en ondersteunt Lucas op het gebied van marketing.
Een jaar later sloot ook oud-teamgenoot Joris van der Wal zich als freelancer aan bij de BouwApp. Hij heeft een financiële opleiding gedaan en ervaring met verkoop. Als een ware alleskunner draagt hij zijn steentje bij aan sales, financiën en customer success. Ook heeft hij het talent om projecten in goede banen te leiden. Joris speelt dan ook een grote rol bij het organiseren van de BouwApp Klantendag.
Internationaal talent
Zoals eerder gezegd laten de ambities van de BouwApp zich niet remmen door landsgrenzen. In 2019 werd de Engelstalige versie van de BouwApp gelanceerd: SitePodium. In de daaropvolgende jaren verschenen daarin projecten uit Australië en het Verenigd Koninkrijk. Die klanten komen meestal niet vanzelf en daarom werd er internationaal talent aangetrokken.
Belinda Laanen bestiert vanuit haar woonplaats Londen de markt van het Verenigd Koninkrijk. Haar specialiteit ligt op het snijvlak van software en communicatie en dat is natuurlijk een schot in de roos. Leuk feitje: naast haar commerciële werkzaamheden zet ze zich ook in als surveillant op een meisjesschool. Waag het dus niet om af te kijken als Belinda in de buurt is!
De BouwApp Klantendag
Ter viering van ons 10-jarig bestaan organiseerden we op 1 juni een klantendag in het AFAS Theater in Leusden.
Tijdens deze feestelijke middag blikten we kort terug op de afgelopen 10 jaar, en wierpen we met bevlogen sprekers en enthousiaste workshopleiders de blik op de toekomst.
Uiteraard was er ook alle gelegenheid voor een gezellige borrel en inspirerende ontmoetingen met vakgenoten.